خیریه آنلاین «همت دیده بان»

مکانی جهت معرفی نیازمندان واقعی. «همت اگر سلسله جنبان شود / مور تواند که سلیمان شود!»

خیریه آنلاین «همت دیده بان»

مکانی جهت معرفی نیازمندان واقعی. «همت اگر سلسله جنبان شود / مور تواند که سلیمان شود!»

این وبلاگ صرفا جهت معرفی نیازمندان واقعی از طریق خیریه های قابل اعتماد از دید بنده می باشند.
خیریه هایی که در این وبلاگ معرفی می شوند یا از دوستان بنده هستند که کاملا قابل اعتماد هستند و یا خیریه هایی هستند که بنده با آنها آشنایی دارم و از درستی کار آنها اطمینان خاطر دارم.
انشالله که این وبلاگ بتواند گامی هر چند کوچک در جهت کمک رسانی به نیازمندان واقعی بردارد به امید حق.
علی اقلیما

آخرین نظرات

۱- فراخوان مشارکت در پیشبرد برنامه‌های پردیس فرزندان آفتاب

دوستان سلام. امیدوارم که در پناه خدا، سلامت و موفق باشید.

مدتی پیش فراخوانی برای مشارکت در تجهیز مرکز «پردیس فرزندان آفتاب» که یک مرکز اسکان موقت کودکان بدسرپرست و کودکان کار و خیابان است داده شد. شکر خدا این مرکز از چند روز پیش رسماً شروع به کار کرد. چیزی که اکنون مورد نیاز است، مشارکت‌های مالی مستمر برای تأمین هزینه‌های این مرکز است.

هزینه‌ی لازم در هر ماه نسبتاً بالا است و تأمین آن با دشواری‌هایی روبروست. از این رو، تلاش شما برای معرفی این مرکز و برنامه‌های آن، می‌تواند کمک به‌سزایی باشد تا کادر اجرایی بتوانند با فراغ بال برنامه‌هایشان را پیش ببرند.

دوستان من در مرکز پردیس فرزندان آفتاب، زحمت کشیده‌اند و متنی به عنوان فراخوان همکاری تهیه کرده‌اند که می‌توانید آن را در ادامه مطالعه کنید. نسخه‌ی قابل چاپ این فراخوان را از این آدرس دریافت نمایید.

به علاوه، شرح فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای اجرا در این مرکز را می‌توانید در این آدرس بیابید.

***

به نام خدا

مرکز «پردیس فرزندان آفتاب»، با هدف نگهداری و ساماندهی وضعیت کودکان کار و خیابان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به‌تازگی فعالیت خود را تحت نظارت سازمان بهزیستی آغاز کرده است. در این مرکز، کودکان 4 تا 12 ساله (دختر و پسر) تحت پوشش قرار می‌گیرند و تلاش بر این است که ضمن فراهم کردن شرایط مناسب اسکان، تغذیه، سلامت و بهداشت برای این کودکان، جهت آموزش‌ ایشان نیز اقداماتی شایسته صورت گیرد.

کودکان ارجاع شده به «پردیس فرزندان آفتاب»، پس از انجام آزمایشات پزشکی لازم در مرکز اسکان داده می‌شوند و در صورت ابتلای آن‌ها به بیماری، در مدت اقامت‌شان در مرکز تحت درمان قرار می‌گیرند. همچنین، تغذیه‌ی روزانه‌ی کودکان نیز با کیفیتی که به توجه به شرایط خاص کودکان مورد نیاز است، تأمین می‌گردد.

با توجه به محرومیت بسیاری از کودکان تحت پوشش «پردیس فرزندان آفتاب» از آموزش‌های موردنیاز، تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی متناسب با نیازهای کودکان نیز اهمیتی ویژه پیدا می‌کند. در همین راستا، این مرکز برنامه‌هایی آموزشی را در حوزه‌های سوادآموزی کاربردی(آموزش سواد موردنیاز جهت رفع ضروریات زندگی)، آموزش مهارت‌های مواجهه با شرایط آسیب‌زا(مقابله با خشونت، آشنایی با خطرات اعتیاد، آگاهی از مراکز حمایتی، اقدام در شرایط پرخطر و...)، آموزش مهارت‌های زندگی(کار گروهی، نظم و برنامه‌ریزی، آشنایی با کتاب و کتاب‌خوانی، نکات مهم بهداشتی، و...) و نیز آموزش ارزش‌های اخلاقی(امید، عزت نفس، همدلی و توجه به دیگران، راست‌گویی، ظلم‌ستیزی و...) تدارک دیده است. طرح‌های آموزشی «پردیس فرزندان آفتاب» هرروز در قالب‌هایی از قبیل قصه‌گویی، برگزاری کلاس، بازی‌های حرکتی، بازی‌های فکری، اجرای نمایش و... اجرا می‌گردد.

«پردیس فرزندان آفتاب» که در هر مقطع زمانی مشخص ظرفیت اسکان حداکثر 30 کودک را داراست، برای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های خود به کمک‌های مالی خیرین داوطلب نیازمند است. در صورت تمایل به همیاری با «پردیس فرزندان آفتاب»، می‌توانید به‌صورت موردی یا به‌طور مستمر و در فواصل زمانی مشخص کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب 5165309981 یا شماره کارت 6104337934912948 به نام «پردیس فرزندان آفتاب» نزد بانک ملت واریز نمایید. کمک‌های دریافتی صرف تأمین تغذیه، پوشاک، هزینه‌های آموزشی و هزینه‌های جاری مرکز(دستمزد کارکنان و مربیان، تجهیز، مخارج ماهانه‌ی از قبیل قبوض آب و برق، تعمیر و نگهداری و...) خواهد شد. در صورتی که مایلید کمک‌های‌تان به مصرف به‌خصوصی (مثلاً تغذیه یا پوشاک) برسد، مورد یا موارد مصرف موردنظرتان را به همراه مبلغ واریزی به شماره تلفن 09173718465(کرمی) پیامک کرده یا به ایمیل info@koodakaneaftab.ir ارسال نمایید.

همچنین گفتنی است جهت اطلاع از مشروح فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز، می‌توانید فایل پیوست را (این آدرس) مشاهده نمایید.


توجه: در صورت ضرورت، بخشی از کمک‌های دریافتی به «پردیس فرزندان آفتاب» به یکی از مراکز اسکان دائم که توسط افرادی از همین مجموعه اداره می‌شود، تخصیص می‌یابد. این مرکز شبه‌خانواده نیز تحت نظر سازمان بهزیستی فعالیت می‌کند و به سرپرستی، آموزش و تربیت پسران نوجوان 12 تا 18 ساله‌ی بی‌سرپرست و بدسرپرست می‌پردازد.


امیرالمؤمنین(ع): هیچ‌کس، هر چند مردم او را خوار شمارند و در دیده‌ها بی‌مقدار باشد، کمتر از آن نیست که [بتواند] دیگران را در ادای حق یاری رساند یا [استحقاق آن را داشته باشد که] دیگران به یاری او برخیزند.


«پردیس فرزندان آفتاب»

شیراز - شهرک ولی‌عصر - بلوار رازی – جنب نانوایی سنگک – پلاک 1733

07137250573

لینک اصلی




۲- طرح درخت زندگی کانون دستان مهر علی - دوره سوم

با سلام و درود،

کانون دانشجویی «دستان مهر علی(ع)»، متشکل از دانشجویان علوم پزشکی شیراز، از سال ۱۳۸۵ به هدف شناسایی و کمک به بیماران نیازمند شروع به فعالیت نموده و در این راستا اقدامات درمانی- بهداشتی زیادی را انجام داده است.

جهت آشنایی بیشتر با این کانون اینجا را کلیک کنید.


دوستان من در کانون «دستان مهر علی(ع)»، فراخوان زیر را برای شرکت در دوره سوم طرح «درخت زندگی» اعلام کرده‌اند. هدف طرح «درخت زندگی»، تحت پوشش قرار دادن بیماران نیازمندی است که احتیاج به کمک‌های مستمر یا کلان دارند. فراخوان را مطالعه کنید و در صورت تمایل به افراد دیگر نیز در این مورد اطلاع دهید.

نحوه ارسال کمک به این طرح در فراخوان زیر موجود می باشد.

لینک اصلی





3- فراخوان همیاری در تهیه کتاب برای کتابخانه‌های مدارس محروم و مراکز نگهداری کودکان نیازمند

از مدتی پیش، عده‌ای از دوستان من همت کردند تا کتاب‌های مناسبی را برای کتابخانه‌ی مدارس محروم و دیگر مراکز تهیه کنند. به یاری همین دوستان، هفته‌ی گذشته حدود 600 جلد کتاب برای دانش‌آموزان 5 مدرسه ای که از آن بازدید کرده بودم ارسال شد. به نظرم، با توجه به اثری که این برنامه می‌تواند بر آینده‌ی دانش‌آموزان بگذارد، و با توجه به تعداد زیاد مدارس مناطق محروم، تلاش جدی برای گسترش این برنامه کاملاً ضروری است.

برای گسترش طرح، هم باید به امکانات اجرایی فکر کرد و هم امکانات مالی. در زمینه‌ی اجرا، دوستان ما انرژی و وقت زیادی را می‌گذارند تا کار منظم پیش رود و با کیفیت خوبی اجرا شود. برنامه‌هایی هم برای دادن ساختاری بهتر به این فعالیت وجود دارد، که امیدواریم به ثمر بنشیند.

اما در مورد امکانات مالی محدودیت‌هایی وجود دارد که ان شاء الله با همراهی شما می‌تواند رفع شود. تا الان، با حمایت تعدادی از علاقه‌مندان، بیش از 6000 جلد کتاب به مدارس و مراکز مختلف اهدا شده است، اما بودجه کافی برای خریدهای آینده وجود ندارد. به ویژه برای خریدی که این هفته قرار است پیگیری شود، هنوز در حدود 3 میلیون کسر بودجه وجود دارد.

مشارکت‌های مالی خود را می‌توانید از طریق حساب زیر به دست ما برسانید. موجودی این حساب صرفاً در طرح خرید کتاب برای مدارس محروم استفاده می‌شود، بنابراین دقت کنید که فقط مبالغی را که قصد دارید در این کار صرف شود به این حساب واریز کنید. به علاوه، هر وقت که دوست داشتید مبلغی را در این راه صرف کنید، می‌توانید آن را به همین حساب واریز کنید و احتیاجی به اطلاع دادن هم نیست. این حساب، تا وقتی که این برنامه برقرار باشد، صرفاً به این کار اختصاص خواهد داشت و اگر روزی اجرای این برنامه متوقف شود، این حساب هم بسته خواهد شد.


شماره حساب: 710111478719 بانک مسکن، به نام حسین صفرزاده

شماره شبا: IR920140040000710111478719

شماره کارت: 6280231453378175


راه دیگر برای رساندن کمک‌های مالی به دست ما، استفاده از طریق درگاه پرداخت اینترنتی زیر است:

http://ketab.2nate.com


اما یک پیشنهاد دیگر: خود شما هم به سادگی می‌توانید مدارس محروم اطراف خودتان را شناسایی کنید، خیرین علاقه‌مند به اهدای کتاب را پیدا کنید (از اقوام و دوستان نزدیک شروع کنید)، کتاب‌های مناسب را تهیه کنید و به این مدارس برسانید. کاری که ما می‌توانیم برای شما انجام دهیم، پیشنهاد فهرستی از کتاب‌های مناسب و باکیفیت برای اهداست. این فهرست را می‌توانید از آدرس زیر دریافت نمایید. ان شاء الله در آینده به کتاب‌های این فهرست افزوده می‌شود و نسخه‌های جدید آن در اختیار شما قرار می‌گیرد.


دریافت فهرست کتاب‌های مناسب


به علاوه، شما می‌توانید این فهرست را به دست مراکزی که دانش‌آموزان محروم به آنها رفت و آمد دارند (سازمان‌های خیریه، فرهنگسراها و ...) برسانید تا این کتاب‌ها را در لیست خرید خود قرار دهند.

امیدوارم که همراهی ما در این مسیر، گسترش دانش مفید و رهایی‌بخش را به دنبال داشته باشد و نگاهی روشن‌بین و امیدی حرکت‌آفرین را دانش‌آموزان سرزمین‌مان هدیه کند.

خدا نگهدارتان.

لینک اصلی